11 клас (хімія)

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 28.05.2024

Тема: "Підсумковий урок за ІІ семестр. Урок узагальнення та систематизації знань з курсу хімії"

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 21.05.2024

Тема: "Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Хімічна наука і виробництво в Україні. "

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 9 клас

Інструкція до уроків:

1. Уважно опрацюйте відеоурок та параграфи № 35, 36👇.Напишіть детальний опорний конспект в робочому зошиті. 
2. Чекаю на роботи та тести, які ви з певних причин не встигли виконати вчасно. На цьому тижні ще є можливість доздати все! 😉
Також не забуваємо про контрольну роботу, яку ще не всі виконали! Чекаю! 👉Підсумкова робота 11 клас

Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 
Слава Україні!

Уроки за 14.05.2024

Теми: "Підготовка до контрольної роботи. Семестрова контрольна робота."

Діти, сьогодні ви виконуєте семестрову контрольну роботу. Але перед тим як перейти до її виконання прошу вас повторити матеріали опрацьовані у ІІ семестрі.

Виконайте роботу за посиланням : 👇

Підсумкова робота 11 клас

Натхнення вам та наснаги!

                   Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 
Слава Україні!

Уроки за 07.05.2024

Уроки-дослідження з використанням елементів  STEM-навчання:

"ДОСЛІДЖЕННЯ СКЛАДУ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ЗА ІНФОРМАЦІЄЮ ЕТИКЕТКИ ТОВАРУ. ХАРЧОВІ ДОБАВКИ."

Прочитайте хід виконання роботи повністю!!! 

Нижче прописано як правильно оформити роботу.

Обладнання: етикетки харчових продуктів; таблиці для розпізнання найпоширеніших харчових добавок .

                     У харчовій промисловості застосовується велика група речовин, що об'єднується загальним терміном харчові добавки. Цей термін не має єдиного тлумачення. У більшості випадків під цим поняттям об'єднують групу речовин природного походження або одержаних штучним шляхом, використання яких необхідне для удосконалення технології, отримання продуктів спеціалізованого призначення (дієтичних, лікувальних та ін.), збереження необхідних або додання нових властивостей, підвищення стабільності і поліпшення органолептичних властивостей харчових продуктів. Зазвичай до харчових добавок не відносять сполуки, які підвищують харчову цінність продуктів харчування: вітаміни, мікроелементи, амінокислоти.

Сьогодні в суспільстві не вщухають численні суперечки щодо харчових добавок: добро чи шкоду вони завдають здоров’ю людини.

Насправді альтернативи широкому використанню харчових добавок не існує. Неможливо, скажімо, виготовити якісний зефір без пектину, напої тривалого зберігання — без консервантів, шоколадні цукерки — без емульгаторів, а варену ковбасу — без кольорокоригуючих речовин.

  1. Визначення та мета харчових добавок

Харчові добавки – це група природних або синтетичних речовин, які спеціально додають до харчових продуктів з метою надання їм певних якісних показників. Назвемо їх: дріжджі, агар, пектин, желатин, лимонна кислота, оцет, сода, крохмаль, кухонна сіль. 

Харчові добавки  використовуються людиною багато століть: сіль, спеції – перець, гвоздика, мускатний горіх, кориця - мед відомі людям з незапам'ятних часів. Однак широке використання харчових добавок почалося в кінці XIX ст. У 1907 році співробітник Імператорського університету Токіо (Японія) Кікунае Ікеда вперше одержав білий кристалічний порошок, який посилював смакові відчуття за рахунок збільшення чутливості сосочків язика. У 1909-му  він запатентував свій винахід, і глутамат натрію почав переможну ходу по планеті. Сьогодні жителі Землі щорічно споживають його в кількості понад 200 тисяч тонн. Тим часом у  медичній літературі з'являється все більше даних про те, що глутамат натрію негативно впливає на головний мозок, погіршує стан хворих бронхіальною астмою, приводить до руйнування сітківки ока і глаукоми. Саме на глутамат натрію деякі дослідники покладають провину за поширення "синдрому китайського ресторану". Ось вже кілька десятків років у різних куточках світу фіксують загадкове захворювання, природа якого досі незрозуміла. У абсолютно здорових людей ні з того ні з сього підвищується температура, червоніє обличчя, з'являється біль в грудях. Єдине, що об'єднує потерпілих - всі вони незадовго до хвороби відвідували китайські ресторани, кухарі яких схильні зловживати "смачною" речовиною.

Раніше назви харчових добавок хімічних речовин писали на етикетках продуктів повністю, але вони займали так багато місця, тому в 1953 році радою ЄС розроблена раціональна система цифрової кодифікації харчових добавок з літерою «Е» (від слова Європа або європейський, що в перекладі означає «їстівний»). Число харчових добавок, що застосовуються у виробництві харчових продуктів у різних країнах, досягає сьогодні 500, не враховуючи комбінованих добавок, ароматизаторів. У Європейському співтоваристві класифіковано 296 харчових добавок.

2. Класифікація харчових добавок

Використання харчових добавок має бути обовʼязково вказано на упаковці. Нумерація харчових добавок розпочинається із числа 100. згідно із системою кодифікування харчових добавок, усі вони розподілені на групи:

Е-числа

Класифікація

Функції

Е100–Е199

барвники

підсилюють або відновлюють колір продукту Містяться в безалкогольних напоях, морозиві, кондитерських виробах.

Е200–Е299

консерванти

підвищують термін зберігання продуктів, захищаючи від псування, викликаного мікроорганізмами. Знаходяться в більшості консервів, шоколаді, чіпсах, сухих супах, винах.

Е300–Е399

антиоксиданти

(антиокисники)

захищають від псування, що викликане окисленням, (наприклад, згіркненням жирів або зміною кольору) Знаходяться в жирних продуктах, вині, пиві, лимонаді, кисломолочних продуктах, ковбасах, маслі, шоколаді.

Е400–Е499

стабілізатори, емульгатори, загусники

Стабілізатори зберігають задану консистенцію. Згущувачі - підвищують в’язкість продукту. Емульгатори створюють однорідну суміш продуктів, що не змішуються, наприклад води й олії. Без них неможливо виготовити майонез, соуси, йогурти, непрозорі безалкогольні напої, деякі кондитерські вироби.

Е500–Е599

регулювальники кислотності, розпушувачі

підвищують кислотність та (або) надають їжі кислий смак; звільняють газ та збільшують у таких спосіб об’єм тіста Такі поліпшувачі дозволяють використовувати низькосортну сировину, спрощувати процес виробництва та зменшувати затрати часу, зберігаючи при цьому привабливий вигляд товару. Речовини проти злежування використовують при виробництві приправ. У сучасній харчовій промисловості застосовують понад дві тисячі різноманітних приправ. Проте природні прянощі майже не використовуються – їх витіснили синтетичні суміші, які застосовують в стравах фастфудів і східної кухні.

Е600–Е699

підсилювачі смаку та аромату

підсилюють смак та аромат

Е700-Е899

запасні індекси для іншої можливої інформації

 

Е-900-999

глазуруючі агенти, підсолоджувачі, піногасники

 

речовини, які при змазуванні ними зовнішньої поверхні продукту надають блискучого вигляду або утворюють захисний шар запобігають або знижують утворення піни, створюють умови для рівномірної дифузії газоподібної фази в рідких і твердих харчових продуктах Застосовують в кондитерських виробах, лимонаді, жувальних гумках.

Е1000-Е1521

герметики, ферменти, вологозатримувачі

 

зберігають їжу від висихання, нейтралізують вплив атмосферного повітря з низькою вологістю.


3. Корисні та нейтральні добавки

Останнім часом багато людей говорять про шкідливість харчових добавок Е, що не повністю відповідає дійсності. Всі харчові добавки, розроблені мікробіологами, проводять численні тести на нешкідливість для людського організму, і тільки в тому випадку, якщо тести пройшли успішно, харчові добавки рекомендуються для широкого застосування. Всі дозволені харчові добавки офіційно вважаються нешкідливими.

КОРИСНІ ТА НЕЙТРАЛЬНІ ДОБАВКИ

·        Е101 — рибофлавін (вітамін В2).

·        E140 — хлорофіл (безпечна речовина, що надає рослинам зеленого кольору).

·        Е160a — каротини (речовини, що близькі за властивостями до вітаміну А).

·        Е161b — лютеїн (вітаміноподібна речовина, що сприяє поліпшенню зору, використовується в ліках).

·        E163 — антоціани (рослинні пігменти, що надають забарвлення листкам і пелюсткам квітів).

·        E181 — таніни (група речовин, аналогічних до компоненту чаю, що надають йому терпкого смаку).

·        E202 — калій сорбат (один із найбільш популярних консервантів, абсолютно нешкідливий).

·        Е260 — оцтова (етанова) кислота (нешкідливий компонент натурального походження).

·        Е270 — молочна кислота (природна речовина, що утворюється при молочнокислому бродінні).

·        E290 — карбон(IV) оксид (вуглекислий газ, що перетворює напій у газування).

·        Е300 — аскорбінова кислота (вітамін C).

·        Е406 — агар-агар (натуральний і нешкідливий).

·        Е440 — пектини містяться у всіх наземних рослинах (особливо багато в яблуках).

·        Е500 — натрій гідрокарбонат (харчова сода).

4.    Негативні наслідки вживання харчових добавок

Застосування Е добавок у виробництві харчових продуктів регламентовано законом України. Однак існуючі норми є умовними, оскільки вони не враховують і не визначають, яку кількість продукту можна з’їсти, щоб не отримати шкоди для здоров’я. У цей час існують дані про шкоду багатьох Е добавок.

Майже все, що ми їмо щодня, містить  харчові добавки. Зокрема,

·       рибні пресерви містять консервант Е-211, що сприяє розвитку раку.

·       Рулети з оселедця з огірком "Санта-Бремор" містять ракоутворюючі добавки Е-330, Е-331, Е-339, які крім того підвищують холестерин.

·       Плавленим сирком "Дружба”, якщо його їсти щодня, можна надмірно підвищити холестерин в крові, оскільки він містить емульгатори Е-450 і Е-451.

·        Практично всі безалкогольні напої  виготовляються з використанням синтетичних підсолоджувачів. Чому? 

     Для виробника це полегшуе технологічну обробку продовольчої сировини та здешевлює і скорочує технологічний процес. Один із найпопулярніших підсолоджувачів – аспартам у 180 – 200 разів солодший від цукру, але безконтрольне споживання цієї речовини може призвести до накопичення її в організмі, що викликає стомлюваність, депресію, порушення зору, пам’яті. 

·   Квас, розфасований у поліетиленові пляшки з корисним для здоров’я напоєм, виготовленим за традиційною рецептурою, має лише спільну назву "Квас”. Насправді ж це безалкогольний напій, виготовлений з допомогою води, емульсії, яка надає йому відповідного смаку, підсолоджувача та інших харчових добавок.

·     На пачці "Дирола" правдиво написано, що у 100 г жуйки міститься 64 г поліолів, а у "Стиморолі" їх ще більше – 68. Вага однієї пачки коливається від 13 до 15 г, тож кількість проносно-солодких спиртів у ній може бути від 8,3 до 10,2 г. Для діареї зазвичай потрібно 30-40 г, але багатьом буде достатньо і однієї пачки. Але ж реклама закликає жувати по дві подушечки після кожного прийому їжі. Разом вийде по 1,5 – 2 пачки на день. Тож розслаблення шлунка забезпечене.                              

E110 – жовтий "сонячний захід". Може викликати алергію, нудоту.

Е122 – азорубін, кармуазін. Може викликати алергію.

E123 – амарант. Викликає вади розвитку у плода. Веде до накопичення вапна в нирках

Е127 – еритрозин. Може викликати гіперактивність щитовидної залози.

E129 – червоний чарівний. Канцероген.

Е132 – індигокармін. Може викликати нудоту,  підвищення тиску, алергію.

E200 – сорбінова кислота. Може викликати шкірні реакції.

E210 – бензойна кислота. Потенційний канцероген. Може провокувати напади астми.

Е211 – натрію бензоат. Потенційний канцероген.

Купуючи продукти, неодмінно звертайте увагу на їхній склад. Свідомий споживач завжди уважно читає етикетки харчових продуктів, аби зробити правильний вибір і не зашкодити власному здоров’ю та здоров’ю своїх рідних. Зважайте на те, що назви інгредієнтів на етикетці розташовують за зменшенням їхнього вмісту в харчовому продукті. Зверніть увагу: якісні продукти виготовляють з мінімумом харчових добавок. Тож, аби навчитися не лише читати етикетки, а й правильно тлумачити їхній зміст, виконайте невелике дослідження

                                                Дослідження:

Оберіть видів харчових продуктів, етикетки яких ви будете досліджувати ( наприклад: чіпси, сухарики, горішки, жуйки, приправа, печиво, шоколадний батончик, палички кукурудзяні, газовані напої, йогурт, сік, шоколад, мівіна, консерва).

Ознайомлення зі змістом етикеток до харчових продуктів:

Завдання 1.

Прочитайте текст етикеток харчових продуктів і з’ясуйте:

а) склад;

б) харчову цінність;

в) використання добавок (якщо вони є, то як називаються і які містять Е-числа);

г) термін зберігання.

Завдання 2.

Скориставшись таблицею та додатковою  інформацією, запишіть перелік позначень і назв харчових добавок у складі харчових продуктів. З’ясуйте, яку функцію виконує кожна з них, до яких негативних наслідків може привести надмірне вживання продуктів із такими харчовими добавками. 

       Результати дослідження оформіть у робочих зошитах або на листках у вигляді таблиці:

Харчовий

продукт

Вміст 

Харчова

цінність

Термін

зберігання

Вміст харчових добавок

білків

жирів

вугле-водів

назва

код

функція

наслідки

надмірного

споживання

 Чіпси "Lay"s"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Напій "Pepsi"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зробіть загальний висновок щодо придатності досліджених продуктів до вживання.

На листку Аабо в зошиті - напишіть таблицю дослідженьзагальний висновок до   виконаної практичної роботи. У особисті повідомлення (вайбер)  я чекаю фото таблиці з висновком.

Хочеться сподіватися, що сучасна людина і кожен з вас, незважаючи на високий ритм і складність життя, буде приділяти збереженню свого здоров’я достатньо уваги!

Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях!
Слава Україні!
Уроки за 30.04.2024
Тема: "Біологічне значення металічних та неметалічних елементів." 
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Сьогодні урок проведемо в асинхронному форматі. Опрацюйте відеоурок та параграф № 32
2. Виконайте у робочому зошиті завдання 👇для самоконтролю та фото відправте мені у вайбер.😉
3. Напишіть опорний конспект у робочому зошиті.
Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
1. Укажіть неметал, що є основною складовою повітря.
А кисень
Б азот
В гелій
Г водень
  • 2. Позначте просту речовину, що проявляє здатність утримувати частинки іншої речовини.
А бром
Б фосфор
В вугілля
Г сірка
  • 3. Позначте дві речовини, які використовують для виробництва амоніаку.
А азот
Б вуглець
В сірка
Г водень
  • 4. Установіть відповідність між назвою неметалу та його застосуванням.
А сірка
Б азот
В алмаз
Г хлор
1 виготовлення інструментів для різання скла
2 виробництво гуми
3 дезінфекційний засіб
4 холодоагент
  • 5. Установіть відповідність між назвами біогенних неметалічних елементів та їхніми біологічними функціями.
А Нітроген
Б Фосфор
В Йод
Г Флуор
1 елемент кісткової тканини
2 елемент гормонів щитоподібної залози
3 запобігає карієсу зубів
4 складник білків і нуклеїнових кислот
  • 6. Унаслідок повного згоряння фосфору в атмосфері кисню утворився фосфор(V) оксид кількістю речовини 0,6 моль. Обчисліть кількість речовини, масу й об'єм (н. у.) реагентів.
Метали в організмі людини:
Залізо.
Відноситься до групи життєво-важливих елементів, мікроелементів, загальне утримання заліза – 4 - 5 г або 50-60 мг/кг. Більша частина заліза в організмі тварин знаходиться в еритроцитах (60-73%). Залізо розрізняють гемінове (залізо Нв), негемінове (тканинне залізо – феррітіна, гемосідеріна, сідерфілін, міоглобілін). Провідна роль в обміні заліза належить печінці, яка регулює його рівень в крові, обмін заліза здійснюється через залізо плазми, залізо в організмі здійснює постійний кровообіг. При фізичному розпаді еритроцитів 9/10 заліза лишається в організмі і йде на побудову нових еритроцитів. Місцем виділення заліза є кишечник, в незначній кількості виділяється нирками. По даних Н.С. Доніга (1965) за добу з сечею виділяється 3,89±0,4 мг, бере участь у окислено-відновних процесах, і імунобіологічних реакціях. Залізо входить в склад дихальних ферментів. При недостатності заліза в їжі – анемія. Це аніментарно - залізодефіцитна анемія. Спостерігається у дітей першого року життя, в насідок одностороннього годування. У воді знаходиться у вигляді неорганічних (сульфати, біоурбонати) і органічних (гумати) сполук. Високий вміст заліза у воді псує смак чаю, при прогині придає жовтий відтінок. Найбільше концентрації заліза є у окислених болотних водах, які багаті на гумінові речовини. З продуктів найбільш багата на залізо печінка (84 мг/кг), сир (76,5), бобові (50-60), овочі (5-8 мг/кг), молоко (1,5 мг/кг).
Потреба заліза людини 15 – 20 мг на добу.
Натрій.
В крові натрію – 160-240 мг %, в плазмі – 300-350 мг %, в еритроцитах – 50-130 мг 5. Серед розладів – гіпопатремія може супроводжуватися анурією, втратою апетиту, нудота, блювання, порушення рефлекторної діяльності, тахікардією, гіпотонією, іноді поява психозу, колапсу з втратою свідомості. Гіпопатремія настає при надмірному надходженні води, коли натрій вимивається з сечею і потом. Гостро виявляється гіпопатремія при аддісоновій хворобі, крупозній пневмонії, отруєнні сулемою. Гіпопатремію можна спостерігати при нецукровому діабеті, водному голоді, гіперфункції кори наднирників, хворобі Іценка – Кушінга, гіперінсулізації. Натрій визначають у сечі і поті. Сечу мінералізують, потім визначають вміст натрію.
У тілі натрій міститься – 109 мг %, кістки – 180 мг %, емаль – 250 мг %, дентин – 190 мг %, м‘язи – 72 мг %, серце – 185 мг %, легені – 250 мг %, еритроцити – 80 мг %.
Добова потреба натрію – 4-6 г для організму дорослої людини.
Магній.
У організмі людини знаходиться у вигляді фосфорно-окислих, вуглекислих, фтористих солей разом з кальцієм. В кістках міститься 1,5% фосфорнокислого магнію.
Магній міститься в іонізованому стані у складі іонних тканин, частина його зв‘язана з білками. З віком кількість магнію у крові змінюється мало.
Парантеральне введення солей магнію викликає гальмування Ц.Н.С. (розвиток магнезіального наркозу). Вміст магнію у крові зменшується при паратиреадній тетанії. Розвиток рахіту супроводжується зменшенням концентрації іонів магнію. Іноді низькі концентрації спостерігаються при епілепсії і злоякісних пухлинах. Введення хлористого кальцію призводить до тимчасового зниження вмісту магнію в крові. Вагітність проходить при підвищеному вмісті магнію. Перерозподіл магнію під час вагітності пов‘язаний з кісткоутворенням плода. Препарати вітаміну Д підвищують вміст магнію в крові, високий рівень спостерігається при м‘язовій роботі. При анеміях збільшується вміст магнію, виводиться з калом, сечею. Вперше магній був одержаний в 1808 році англійським хіміком Гамфрі Деві з великою вольтовою батареєю. Магнію  дуже велика кількість. В тілі – 36% мг, кістки 105 мг %, нирки – 21 мг 5, еритроцити – 5 мг %, у водах світового океану – 1,385 г/л. Особливе значення має для серцево-судинної системи, недостатність викликає інфаркт міокарду.
Кальцій.
Серед мінеральних речовин організму людини найбільш вивчений кальцій. Порушення його обміну викликає ряд порушень. В крові дорослої людини кальцію 5-7 мг %, в еритроцитах 1 мг %, в лейкоцитах 4-5 мг %, в сироватці 9-11,6 мг %. У новонароджених вміст кальцію у крові коливається в більших межах, ніж у дорослих, це пов‘язано з інтенсивним обміном. У недоношених дітей вміст кальцію нижчий. Весною його кількість зменшується.
Підвищення вмісту кальцію в крові спостерігається при аддісоновій хворобі, гострих понекреатитах, при вагітності, в насідок розладу ендокринного регулювання мінерального обміну. Збільшується рівень кальцію в крові при гіпервітамінозі вітаміну Д. Гіперкальціємія – при інсоляції, лейкозах, перитонітах, гангрені, при серцево-судинній недостатності, ациотичному діабеті. У новонароджених (недоношених) – гіперкальціємія. У дітей при спазмофілії кількість кальцію може зменшуватись до 6 мг 5 і інше. Гіпокальціємія – при остеомаляції вагітних, старечомуостеопорозі, хворобі Паше, лейшманіозі, сепсисі.
Лікування: кортизон, адренокортикотропні, гормони.
У тілі міститься – 2010 мг %, кістки – 11000 мг %, м‘язи – 7 мг %, нирки – 20 мг %, емаль – 36000 мг %, дентин – 27000 мг %. Велика кількість його міститься у: молоці і молочних продуктах. В 100 мл коров‘ячого молока – 100-130 мг кальцію. Основна маса міститься в кістках, входить в склад скелету.
У дорослих потреба кальцію – 8 мг на 1 кг, у вагітних – 24 мг, у дітей – 50мг.
Застосування неметалів:
Неметали набули широкого застосування в різних галузях промислового виробництва та лабораторних дослідженнях. Розглянемо докладніше найважливіші з них.
Водень — речовина, застосування якої ґрунтується на її фізичних і хімічних властивостях. Оскільки водень найлегший з газів, його використовували для наповнення кульок, аеростатів і дирижаблів. Тепер з цією метою застосовують гелій або суміш водню з гелієм. У великих кількостях водень використовують для синтезу амоніаку, який є основою багатьох солей, мінеральних добрив, органічних речовин. У курсі органічної хімії ви вивчали реакцію гідрування рідких жирів, з використанням якої добувають тверді жири. Під час реакції горіння водню в кисні створюється висока температура, і цю властивість застосовують для різання та зварювання металів.
Вам уже відомо, що водень є добрим відновником металів з їхніх оксидів і цю реакцію широко застосовують у металургії для добування тугоплавких металів і металів високої чистоти.
Нині науковці розробляють багато технологічних проектів щодо використання екологічно чистого палива для автомобільних двигунів. Водень має таку перспективу. Однак виробництво водню розкладанням води є економічно затратним способом. Рідкий водень використовують як ракетне паливо.
Кисень — речовина, що бере участь у процесах дихання та горіння. На космічних кораблях і підводних човнах цю властивість кисню застосовують для підтримування життєдіяльності людей. Ним наповнюють кисневі подушки й дають дихати хворим, щоб покращити обмінні процеси. Для досліджень використовують радіоактивний ізотоп Оксигену 15O.
У кисні згоряють гази, які під час горіння (метан, етин) виділяють багато тепла. Його використовують у побуті й промисловості. Горіння етину (ацетилену) у кисні застосовують для зварювання та різання металів; у чорній металургії — під час виплавки чавуну й сталі, виробництва сульфатної кислоти.
Озон, завдяки його властивостям, використовують для озонування води на водоочисних станціях і в басейнах, для очищення стічних вод і димових газів. Він є сильним окисником, тому дуже швидко знешкоджує гнильні бактерії, мікроорганізми та віруси. Крім того, озон є добрим відбілювачем тканин, паперу, шкіри. Озон у газоподібному стані застосовують для очищення повітря в приміщеннях лікувальних закладів (операційні й реанімаційні палати), утилізації медичних відходів тощо. З такою ж метою обробляють приміщення виробництв, що займаються зберіганням овочів і фруктів, пакуванням харчових продуктів.
У медичних закладах дедалі частіше застосовують озонотерапію — метод лікування за допомогою медичного озону. Він активізує обмінні процеси на клітинному рівні, поліпшує мікроциркуляцію крові. Його успішно використовують у хірургії для лікування гнійних ран, трофічних виразок тощо.
Сірку у Стародавньому Єгипті застосовували для виготовлення косметичних засобів, а також мазі для лікування хвороб шкіри. Нині в медицині використовують сірчані мазі для лікування псоріазу й себореї, очищену сірку — як засіб від глистів, а сполуки сірки — при алергії та шизофренії.
Найбільшу кількість сірки використовують у хімічній промисловості для виробництва сульфатної кислоти. На основі сірки виготовляють препарати для боротьби зі шкідниками сільськогосподарських угідь і міллю, її застосовують як добавку до кормів. Із сірки виробляють гуму, чорний порох та інші вибухові речовини, фарби й барвники, сірники та штучне волокно.
 Застосування сірки
З алотропних модифікацій Фосфору переважно застосовують червоний фосфор, який разом з клеєм і товченим склом наносять на бічні поверхні сірникових коробок; у металургії — як компонент деяких сплавів і розкислювач. Радіоактивний ізотоп Фосфору 32Р застосовують у медицині під час лікування захворювань серцево-судинної системи для визначення швидкості кровотоку й об'єму циркуляції крові, а розчинний препарат 32Р — для приготування аплікаторів, що лікують пухлини, деякі захворювання шкіри (зокрема, екзему), рогівку ока тощо.
Білий фосфор не отримав широкого застосування. Зазвичай його використовують для обмеження видимого простору, тобто для димових завіс у місцях зберігання боєприпасів, горючих і радіоактивних речовин, складів зброї, оскільки він швидко загоряється з виділенням великої кількості білого диму.
Із застосуванням вуглецю ви частково ознайомилися, вивчаючи явище адсорбції. Розглянемо використання деяких його модифікацій.
Алмази як найтвердіші речовини використовують у промислових масштабах у приладобудуванні, електро- й радіотехніці. З них виготовляють інструменти для бурових установок (алмазні різці й свердла), пристрої для різання скла та оброблення твердих матеріалів (шліфувальні круги). Завдяки світінню алмазів і здатності утворювати імпульси електричного струму при опроміненні, їх застосовують як детектори ядерного випромінювання, у медичних лічильниках, під час космічних досліджень та вивчення глибинних шарів Землі.
Алмази посіли чільне місце в ювелірній справі, з них виготовляють коштовні прикраси. Спеціально оброблений алмаз називають діамантом.
Графіт є цінною сировиною багатьох галузей промислового виробництва. Його використовують для виготовлення різних ливарних форм, акумуляторів, плавильних тиглів, електровугільних і металографічних виробів (наприклад, електродів). З графіту виготовляють штучні алмази, графен, мастильно-охолодні рідини, які набули застосування в техніці. Зокрема, графен нині використовують у випробуваннях Великого адронного колайдера, в установках для виробництва ядерної та сонячної енергії.
Карбін, як і графен, має товщину лише один атом. Він удвічі міцніший за графен і нанотрубки, тож може стати тим матеріалом, який витіснить їх. Напівпровідник, з надзвичайно великою площею поверхні. Цю властивість можна використати в пристроях для збереження електроенергії, для акумуляторних батерей тощо. З нього можна виготовляти надміцні волокна.
Про застосування інших неметалів ви дізнаєтеся, вивчаючи сполуки неметалічних елементів.
Біологічне значення неметалічних елементів:
 Неметалічні елементи відіграють важливу роль у процесах, що відбуваються в живих організмах. Ознайомимося з цим докладніше.
З курсу біології вам відомо, що майже всі живі організми дихають киснем, який міститься в складі повітря. Під час процесу дихання відбувається окиснення органічних речовин, що потрапляють в організм з їжею, до вуглекислого газу й води. Велика кількість енергії, що вивільняється при цьому, витрачається на всі життєві процеси.
Елемент Нітроген як біогенний елемент входить до складу амінокислот і білків, нуклеотидів і нуклеїнових кислот у зв'язаному стані. Є рослини, корені яких містять мікроорганізми й бактерії, що мають здатність засвоювати молекулярний азот з атмосфери. По ланцюгах живлення з рослин він потрапляє в організми тварин і людини. Небезпечним для здоров'я є нестача азоту як на глибинах, так і висотах у разі швидкого підняття літаків у верхні шари атмосфери.
Елемент Карбон — один з найважливіших біогенних елементів на планеті. Він утворює велику кількість органічних сполук, що наявні в складі живих організмів і сприяють їхньому розвитку та життєдіяльності. Білки, жири, вуглеводи входять до складу рослинних і тваринних організмів та організму людини, забезпечуючи їхній розвиток. Живі організми засвоюють Карбон з атмосфери або через ланцюги живлення.
Елемент Фосфор — незамінний елемент кісткової тканини, який разом з Кальцієм забезпечує міцність кісток. Фосфор міститься в складі АТФ (аденозинтрифосфату), що є джерелом енергії, яка передається іншим клітинам. Особливо необхідний фосфор клітинам мозку. Саме тому академік О. Ферсман назвав фосфор «елементом життя й думки». Крім того, цей елемент міститься в багатьох амінокислотах, ДНК і РНК, що є важливими складниками клітин організмів, і бере участь у процесах обміну речовин.
Елементи групи галогенів — це Флуор, Хлор та Йод. Флуор бере участь у процесах мінерального обміну речовин у м'язовій, кістковій та нервовій тканинах організму. Він локалізує та покращує стан зубної емалі, волосся й нігтів, запобігає карієсу зубів. За наявності достатньої кількості Флуору в організмі підтримується імунітет, прискорюється зростання кісток під час переломів, не розвивається остеопороз. Важливою функцією Флуору є участь у процесах кровотворення.
Хлор — біогенний елемент. Клітини живих організмів містять сполуки Хлору, насамперед натрій хлориду. Характерною особливістю є постійна присутність в організмі, компонент усіх тканин; міститься в біологічно активних речовинах. У складі натрій хлориду бере участь у формуванні плазми крові, підтримує її осмотичний тиск, обмін речовин. У складі хлоридної кислоти, що виробляється в шлунку, підтримує її кислотність і сприяє процесу травлення.
Йод — елемент, який визнано життєво необхідним мікроелементом. В організмі людини міститься 20-50 мг, з них майже 40-60 % у щитоподібній залозі, решта з кров'ю потрапляє до всіх органів. Бере участь в утворенні тиреоїдних гормонів щитоподібної залози, які безпосередньо впливають на обмін речовин, ріст і розвиток організму, підтримують енергетичний обмін і температуру тіла. Йод стимулює роботу нервової системи, розумові процеси, перешкоджає накопиченню радіоактивного ізотопу 131І.
• У різних галузях виробництва найширше застосовують неметали водень, кисень, озон, сірку та вуглець. Їхнє застосування ґрунтується на фізичних і хімічних властивостях цих речовин.
• Водень нині використовують для синтезу амоніаку, гідрування рідких жирів, різання та зварювання металів, а також відновлення металів; рідкий водень — як ракетне паливо. Перспективним є використання водню як екологічно чистого палива для двигунів внутрішнього згоряння.
• Кисень — у медицині, на космічних кораблях, підводних човнах, у побуті та промисловості, для зварювання й різання металів, під час виплавки чавуну та сталі, у виробництві сульфатної кислоти.
• Озон — для озонування води, відбілювання тканин, паперу та шкіри, для очищення повітря в лікувальних закладах і на складах овочів і фруктів, утилізації медичних відходів.
• Сірка — у хімічній промисловості, виготовленні косметичних засобів і мазі, для боротьби зі шкідниками сільськогосподарських угідь, у виробництві гуми, чорного пороху й інших вибухових речовин, фарб і барвників, сірників, штучного волокна. Очищену сірку застосовують як засіб від глистів, а її сполуки — при алергії та шизофренії.
• Червоний фосфор — у сірниковій промисловості, металургії, у медицині радіоактивний ізотоп 32Р використовують як мічені атоми та для виготовлення аплікаторів.
• Білий фосфор — для обмеження видимого простору, тобто для утворення димових завіс.
 Модифікації Карбону, зокрема алмаз, використовують у приладобудуванні, електро- й радіотехніці; в інструментах для бурових установок, пристроях для різання скла й оброблення твердих матеріалів; як детектори ядерного випромінювання, у медичних лічильниках; під час космічних досліджень і вивчення глибинних шарів Землі; у ювелірній справі. Графіт є сировиною для виробництва ливарних форм, акумуляторів, тиглів, електровугільних і металографічних виробів, штучних алмазів, графену, мастильно-охолодних рідин. Графен — у випробуваннях Великого адронного колайдера, в установках для виробництва ядерної та сонячної енергії. Карбін — як напівпровідник, матеріал для виготовлення надміцних волокон.
• Елементи Оксиген, Нітроген, Фосфор, Карбон, галогени є біогенними елементами, які відіграють важливу роль у життєдіяльності організмів, підтримують усі життєві процеси, регулюють обмін речовин і функціонування всіх систем організму.
Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 23.04.2024

Теми: "Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Сьогодні урок проведемо в асинхронному форматі.
2. Опрацюйте відеоуроки та параграф № 39. Напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉

😉Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 16.04.2024

Теми: "Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Практичне заняття."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас
2. Опрацюйте відеоурок та повторіть параграфи № 34, 35. Напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
3. Повторіть хімічні властивості основних класів неорганічних сполук. Виконайте завдання з останього слайду презентації. Фото роботи відправити мені у вайбер. 

😉Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях.
 
Слава Україні!

Уроки за 09.04.2024

Теми: "Роль хімії у розв’язанні продовольчої, проблеми. Роль хімії у розвитку нових напрямів технологій."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Сьогодні урок проведемо в асинхронному форматі.
2. Опрацюйте відеоуроки та повторіть параграфи № 37, 38. Напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
3. Виконайте тест на тему:"Роль хімії у створенні нових матеріалів" за посиланням: тести 11 клас

😉Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 02.04.2024

Теми: "Роль хімії у створенні нових матеріалів. Роль хімії у розвитку нових напрямів технологій."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас
2. Опрацюйте відеоурок та параграфи № 37, 38.
😉Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 19.03.2024

Теми: "Багатоманітність і взаємозвязок органічних речовинГенетичні зв’язки між неорганічними речовинами."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Сьогодні урок проведемо в асинхронному форматі. Уважно опрацюйте відеоурок та напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
2. Опрацюйте параграфи № 34, 35.
3. Для систематизації та узагальнення матеріалу пройдіть тест за посиланням:👉 тести 11 клас

😉Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 12.03.2024

Теми: "Біологічне значення неметалічних та металічних елементівГенетичні зв*язки між основними класами неорганічних сполук."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1.Уважно опрацюйте відеоуроки та напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
2. Опрацюйте параграфи № 32, 34.
3. Виконайте письмово завдання на ст. 180 № 1 (а, б) та на ст. 176 № 3. Виконані завдання відправити мені на поштуzuevanatalia43@gmail.com (не забудьте вказати прізвище та ім*я).😉

Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях.
 
Слава Україні!

Уроки за 05.03.2024

Теми: "Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. Якісні реакції на деякі йони."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Уважно опрацюйте відеоуроки та напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
3. Опрацюйте параграф № 33.
4. Після опрацювання матеріалів уроку пройдіть тест за посиланням: 👉 мінеральні добрива

Натхнення вам та наснаги!
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 27.02.2024

Теми: "Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Діти, сьогодні урок відбудеться в асинхронному режимі. Тема вам не нова, тому достатньо відновити в пам*яті знання з даної теми. 💓 Уважно опрацюйте відеоурок, презентацію та напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 30. 
3. Практичного завдання немає - відпочивайте!💓 Тим, хто не здав тести та завдання з попередніх уроків - саме час здати!😉

Натхнення вам та наснаги!      
 Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 20.02.2024

Теми: "Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Уважно опрацюйте відеоуроки, напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 27 та № 28. 
3. Після опрацювання матеріалів уроку пройдіть тест за посиланням: 👉 тест 11 клас

Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 13.02.2024

Теми: "Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Солі, їх поширення в природі."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Уважно опрацюйте відеоуроки, напишіть опорний конспект у робочому зошиті.😉
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 26 та № 27. 
4. Практичного завдання немає - відпочивайте!💓
Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях.
 
Слава Україні!

Уроки за 06.02.2024

Теми: "Застосування металів та їхніх сплавів. Розв’язування задач і вправ."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Уважно опрацюйте відеоурок, напишіть опорний конспект у робочому зошиті.
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 25. 
3. Після опрацювання матеріалів уроку пройдіть тест за посиланням: 👉 метали та сплави
Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛
Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 30.01.2024

Теми: "Алюміній: фізичні та хімічні властивості. Залізо: фізичні та хімічні властивості."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Уважно опрацюйте відеоуроки, напишіть опорний конспект у робочому зошиті.
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 23 та № 24. 
3. Після опрацювання матеріалів уроку пройдіть тест за посиланням:👉 тест 11 клас

Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 23.01.2024

Теми: "Особливості взаємодії нітратної і концентрованої сульфатної кислот з металами. Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. "
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Уважно опрацюйте відеоурок та презентацію, напишіть опорний конспект у робочому зошиті.
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 21 та № 22. 
4. Виконайте самостійну роботу з останніх 2-х слайдів презентації. Роботу відправити мені на пошту👉 zuevanatalia43@gmail.com
Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Вітаю вас любі учні з початком нового навчального семестру!

Хай цей складний час лише спонукає вас отримувати більше нового, поглинати важливу інформацію та йти вперед з високо піднятою головою!

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 
Слава Україні!

Уроки за 16.01.2024

Теми: "Кислоти, властивості і добування. Кислотні дощі."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 
1. Уважно опрацюйте відеоуроки, напишіть опорний конспект у робочому зошиті.
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 20. 
3. Після опрацювання матеріалів уроку виконайте завдання, розміщені у гугл-формі за посиланням: 👉"Кислоти. Кислотні дощі."
Натхнення вам та наснаги!
                          Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 26.12.2023

Теми: "Підсумковий урок за І семестр."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Перегляньте відеоурок, напишіть опорний конспект в робочому зошиті. Повторіть матеріали вивчченої теми.
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 23. 
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Натхнення вам та наснаги!
Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 
Слава Україні!

Уроки за 19.12.2023

Теми: "Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Сьогодні працюємо в асинхронному режимі. 
2. Перегляньте відеоурок, напишіть опорний конспект в робочому зошиті. Виконайте завдання, які подано у відеоуроці.
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 22. 
4. Хто ще не виконав семестрову контрольну роботу - чекаю😉
Семестрова 11 клас ( варіант на вибір)
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Натхнення вам та наснаги!

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях.

 Слава Україні!

Уроки за 12.12.2023

Теми: "Семестрова контрольна робота № 1."

Виконайте підсумкову роботу за посиланням : 👇
Семестрова 11 клас ( варіант на вибір)

Фото виконаної роботи відправте мені на пошту: zuevanatalia43@gmail.com (не забудьте вказати прізвище та ім"я).
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Натхнення вам та наснаги!

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 05.12.2023

Теми: "Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Перегляньте відеоуроки, напишіть опорний конспект в робочому зошиті.😉
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 19. 
4. Пройдіть тест 👇 за посиланням ( окім надісланих відповідей тесту, чекаю від вас фото розв"язків задач, які подано у тесті. Без розв"язків тест не зараховується.) zuevanatalia43@gmail.com
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Натхнення вам та наснаги!


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях!

Слава Україні!

Уроки за 28.11.2023

Теми: "Застосування неметалів. Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 18, параграфи № 16-17 повторити.
3. Для самоперевірки виконайте вправу на розподіл елементів на Ме та неМе за посиланням: 👉Ме та неМе. Скрін надсилати не потрібно.
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Натхнення вам та наснаги!


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 21.11.2023

Теми: "Окисні та відновні властивості неметалів."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Опрацюйте відеоуроки та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 17 та № 18.
3. Пройдіть тест за посиланням: 👉 11 клас
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛

Натхнення вам та наснаги!







Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 14.11.2023

Теми: "Явище адсорбції. Окисні та відновні властивості неметалів."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Практичну частину уроку  ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 16 та № 17.
3. *На додаткову оцінку: провести домашній експеримент "Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та його аналогів." Приклад проведення експерименту - нижче.👇
Бережіть себе та своїх близьких!💙💛
Натхнення вам та наснаги!

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 07.11.2023

Теми: "Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. "
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Перегляньте відеоуроки та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
2. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 15 та № 16.

Бережіть себе та своїх близьких!💙💛
Натхнення вам та наснаги!

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 31.10.2023

Теми: "Гідроліз солей."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Практичну частину уроку 31.10. ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Перегляньте відеоурок та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 12.
4. Письмово виконайте дві задачі з останнього слайду презентації. Розв*язки задач відправити мені на пошту zuevanatalia43@gmail.com.

Бережіть себе та своїх близьких!💙💛
Натхнення вам та наснаги!


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 17.10.2023

Тема: "Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Перегляньте відеоурок, пригадайте основні аспекти у розв*язуванні задач за хімічними рівняннями.
2.  Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 11. Сьогодні ви опрацьовуєте теоретичні аспекти, а на наступному уроці розберемо практичні в синхронному форматі.
Натхнення вам та наснаги!


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 10.10.2023

Теми: "Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.  Захист проєктів."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Практичну частину уроку 10.10. ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. 
2. Перегляньте відеоурок та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 9 та № 10.
4. Для самоконтролю виконайте вправу за посиланням👉: вправа 1
5. Для узагальнення та систематизації знань з теми пройдіть тести за покликанням: 👉тест

Бережіть себе та своїх близьких!

Натхнення вам та наснаги!


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!
Уроки за 03.10.2023

Теми: "Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Захист проєктів."
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків: 

1. Урок 03.10. ми проведемо на платформі Google Meet о 10:55 за посиланням 👉 11 клас. Готуємося до захисту проєктів.
2. Перегляньте відеоуроки та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 7 та виконайте вправу для самоконтролю за посиланням :👉 типи хімічних зв*язків.  

Натхнення вам та наснаги!


Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 26.09.2023

Теми: "Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. "
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:
 
1. Перегляньте відеоуроки та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
2. Письмового завдання не задаю, закінчуйте роботу над проєктом і вже 03.10. відбудеться онлайн презентація та захист ваших робіт. Якщо потрібна консультація - звертайтеся!
3. Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграфи № 5 та № 6.

Натхнення вам та наснаги!



Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях!

Слава Україні!

Уроки за 19.09.2023

Теми: "Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Підготовка навчальних проєктів."

Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас

Інструкція до уроків:

1. Перегляньте відеоурок та напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
2.  Оберіть тему та підготуйте один на вибір проєкт (формат обираєте самостійно: відео (власне), презентація (власна), доповідь, опорна схема, плакат, малюнок, комікс). На підготовку проєкту у вас є 2 тижні і вже 03.10. відбудеться онлайн презентація та захист ваших робіт. 
Теми навчальних проєктів:
І. Створення 3D-моделі хімічної сполуки (з будь-яких матеріалів- приклад є нижче в відео). ІІ. Застосування радіонуклідів у медицині. ІІІ.Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.
3.  Для кращого засвоєння матеріалу опрацюйте в підручнику параграф № 3.
Натхнення вам та наснаги!

Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. Слава Україні!

Уроки за 12.09.2023

Теми: "Повторення основних понять про будову атомаЗбуджений стан атома. Валентні стани елементів. "
Для роботи вам знадобиться 👉підручник 11 клас
Інструкція до уроку: 
1. Урок відбудеться на платформі Google Meet o 10:55 за покликанням: 👉хімія 11 клас
Перегляньте відеоуроки та опрацюйте презентацію, напишіть опорний конспект в робочому зошиті.
2. Виконайте завдання з останніх 3-х слайдів презентації, сфотографуйте та відправте мені у вайбер.
3.  Для кращого засвоєння повтореного матеріалу пропоную опрацювати в підручнику параграфи № 2 та № 3.
Натхнення вам та наснаги!
Вітаю вас любі учні з початком нового навчального року!

Хай цей складний час лише спонукає вас отримувати більше нового, поглинати важливу інформацію та йти вперед з високо піднятою головою! Наважуйтеся, творіть, прагніть, вивчайте нове і незвідане! Адже наша сила – в наших знаннях. 

Слава Україні!

Уроки за 05.09.2023

Теми: "Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії."
Для роботи вам знадобиться підручник 11 клас
1. Для того, щоб було легше повторити основні поняття з якими ми знайомилися у 10 класі - пропоную переглянути відео та опрацювати презентацію.
2.  Для самоконтролю та кращого засвоєння повтореного матеріалу пропоную виконати : ВПРАВА 1 та опрацювати в підручнику параграфи № 1 та № 2.
Натхнення вам та наснаги!








































Немає коментарів:

Дописати коментар